Bankärenden vid avsaknad av internetbank

Här hemma hade vi en lugn morgon. Vid strax efter nio lämnade vi hemmet då sonen skulle åka till förskolan för att vara med på gruppen för hela förskolans femåringar. När han var lämnad så åkte Matilda och jag till staden för att besöka banken. Vi fick brev igår för ett bankkort som som skulle ha avslutats för ca ett år sedan. Det då vi valde att byta bank och gav den nya banken fullmakt att avsluta alla konton och kort. Men detta skedde uppenbarligen inte. Så jag ringde kundservicen och försökte att säga upp kortet. Det då vi redan för ca ett år sedan avslutade vi internetbanken så vi kunde inte avsluta kortet där. Men det det gick inte att avsluta för hon visste ju inte att jag verkligen var jag. Det trotts att jag erbjöd mig att använda mig av bank-id för att identifiera mig. Hon menade att det var säkrare att identifiera mig genom att skriva personnummer och signatur och skicka det till kundservicen via vanlig post. Ifrågasatte detta då man inte vet om brevet kommer fram när det skickas med posten, vilket hon bara idiotförklarade mig för. Fick som sagt åka till den fysiska banken och fixa ärendet. Bankkvinnan jag fick på banken ifrågasatte kundservicens råd om att skicka in via post. Kändes så onödigt att besöka banken men nu är det äntligen klart. Efter bankbesöket festade vi till det och besökte Nelins konditori för lite mys innan våran mor/dotter tid var över för denna vecka.

Årets första semla!

0 Shares

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.